BRAVE NEW WORLD REMIX

As Douglas Rushkoff tells in his book Present Shock, the culture of connectivity is upon us. It is no longer the question how we create new data, but rather how we deal with it. “Learning how to recognize and exploit patterns without falling into full fledges fractalnoia will soon be a required survival skill for individuals, businesses, and even nations.” How can remixing be a tool to explore data and recognize ways of thinking?

Trying to explore and recognize the data at Brave New World 2017, Cassandra Onck created four audio remixes that combine the audio of the lecture speakers with new electronic music and sound. By doing so she wants to share a sound database that invites the listener to question their own relationship with technology.

Use headphones for the best experience.

 

ARTWORK: ZSA ZSA TUFFY

AUDIO DATA: BRAVE NEW WORLD 2017

REMIX: CASSANDRA ONCK

 

Ik ben een interface

 

The borders between human, technology, theatre and concert fade away during I am an Interface: An interdisciplinary Music Theatre concert that invites the spectator to question their relationship with technology. Together with producer Florian Knapp, Cassandra Onck has written new electronic music that is used to explore 21st-century technology and all the social and ethical questions raised by the data we encounter on a daily basis.

Tijdens ‘Ik ben een interface’ vervagen de grenzen tussen mens, technologie, theater en concert. Op de melodieën van nieuw geschreven elektronische muziek gaan we dwars door het oerwoud van draden, synthesizers en beamers om uiteindelijk uit te komen bij de mens zelf. De mens als maker en gebruiker van de moderne technologie.

 

WHERE AND WHEN? 

GOOGLE MAPS IS SEARCHING A LOCATION
GOOGLE CALENDAR IS PLANNING NEW EVENTS

#STAY #TUNED

 


ik ben een interface
er altijd al geweest
je hebt me misschien
nog nooit zo gezien
de data – imput door mijn ogen neus oren huid en mond
de output zoals gedemonsteerd, flowend over de technologie
vertel ik wat ik ervaar, bezing ik wat ik zie
ik vertaal de dingen uit mijn binnenste, hoofd, ziel en zaligheid
naar buiten breng ze samen in een gedeelde werkelijkheid
die tot mijn spijt steeds verder van mijzelf verwijderd lijkt

 

LYRICS _ IK BEN EEN INTERFACE


 

 

Language: Dutch / English  
Credits 
Concept en tekst: Cassandra Onck  
Coaching/Eindregie: Jeek ten Velden  
Interaction design: Merel Raven 
choreografie advies: Elodie Emilisa 
Foto's : Mirthe Dokter fotografie 
Video: Mauro Casarini 
Muziek: Cassandra Onck & Florian Knapp in samenwerking met Isabelle Gersie Kira Kool Sonam Plomp Silvian Ilgen  

Performers: 
Isabelle Gersie
Florian Knapp
Kira Kool
Cassandra Onck
Nikki Vos 

Strijkers: Marte Straatsma, Johanna Kouwenhoven

Am I Dead Yet?

 

Back in the days when we all thought the earth was flat, our world ended at the end of the horizon. Nowadays we have digital horizons that seem to stretch even further than our imagination. What and where is ‘our world’ nowadays? And what is my position within it? If there happens something, let’s say a terrorist attack, in Paris, New York, Baghdad or Brussels, what is my position towards it? It feels as if I am there. Am I there? No. I am here. I like to dance. Do you like to dance?

This performance is an experiment for PLAY WITH THE A$$MPTNS. A research project by Cassandra Onck that focusses on emancipated spectatorship within music theatre and the possibilities of creating work that invites spectators to be emancipated.

 

Concept and music: Cassandra Onck

Performance: Isabelle Gersie / Cassandra Onck

PLAY WITH THE A$$MPTNS

Apart from my own bachelor (Music Theatre) I have also been studying at the ArtEZ Honours Programme, a two-year theoretical course that focusses on artistic research, critical thinking and exchange between disciplines.

For the past one and a half year I have been researching emancipated spectatorship within music theatre and the possibilities of creating work that invites spectators to be emancipated.

The final research paper is published in Dutch at Academia.edu and you can read it here: Play with the A$$MPTINS. The process was coached by Marijn de Langen en Jan Pieter Koch.

Abstract

Play with the A$$MPTNS is een onderzoek naar de veronderstellingen van de toeschouwer en hoe je als muziektheatermaker om kan gaan met deze veronderstellingen wanneer je werk wil maken dat niet aan deze veronderstellingen voldoet. Aan de hand van gedachtegoed van Jaques Rancière, Henkjan Honing en Hans-Thies Lehman denk ik na over geëmancipeerd toeschouwerschap, postdramatisch muziektheater en de lichamelijkheid van muziek. Ik gebruik praktijkvoorbeelden van mijzelf en andere kunstenaars om in te gaan op mijn hypothese: miscommunicatie tussen muziektheatermaker en toeschouwer ontstaat door wederzijdse verwachtingen die niet overeenkomen. Ik concludeer dat de muziektheatermaker zich bewust dient te zijn van de verwachtingen van de toeschouwer. Vervolgens kan hij/zij de keuze maken om de toeschouwer uit te nodigen haar vorm van toeschouwerschap te veranderen door te spelen met de veronderstellingen van de toeschouwer.

GENERATION Y THE REMIX

An attempt to portray the hopes, dreams and fears of the so-called ‘generation y’. Dressed up as a DJ-set, this performance plays with the conventions of theatre and invites the audience to question the reality of the events that are happening on stage.  A performance for rapper/singer, laptop, midi controller and audience inspired by the book ‘Capitalist Realism’ by Mark Fisher and my personal Facebook timeline.

 

 

Als ik mijn billen schud in de club

en alle dudes zich aan het uitzicht laven 

creeër ik voor bitches nieuwe maatstaven

nooit zullen ze shinen als ik 

When I shake my ass in the club   

and all the dudes enjoy the view    

I create new standards for bitches   

they will never shine like me   

 

DO VRIJ ZA_ LYRICS

 

 

Language: Dutch

Music & lyrics: Cassandra Onck